We investigate whether competitive sellers oVer fully transparent contract terms in equilibrium or prefer to hide some of them in fine print. We show that competition itself does not protect consumers and is characterized by a class of equilibria in which sellers do not disclose and oVer bad terms with positive probability.

Do competitive sellers disclose contract terms?

D'Agostino, Elena
Primo
2019-01-01

Abstract

We investigate whether competitive sellers oVer fully transparent contract terms in equilibrium or prefer to hide some of them in fine print. We show that competition itself does not protect consumers and is characterized by a class of equilibria in which sellers do not disclose and oVer bad terms with positive probability.
2019
978-88-255-3007-0
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
3159954.pdf

solo utenti autorizzati

Descrizione: Contributo
Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 379.7 kB
Formato Adobe PDF
379.7 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Copertina economia, azienda e territorio__Anno 2019.pdf

solo utenti autorizzati

Descrizione: Copertina
Tipologia: Altro materiale allegato (es. Copertina, Indice, Materiale supplementare, Brevetti, Spin off, Start up, etc.)
Licenza: Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione 89.6 kB
Formato Adobe PDF
89.6 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11570/3159954
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact