Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 121 a 140 di 182
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
The role of age, gender, mood states and exercise frequency on exercise dependence 1-gen-2013 Costa S.; Hausenblas H.A.; Oliva P.; Cuzzocrea F.; Larcan R.
Assessing sport motivation in non-English speaking exercisers: validation of an Italian version of the Behavioural Regulation in Exercise Questionnaire-2 (BREQ-2) 1-gen-2013 Costa, Sebastiano; Oliva, Patrizia; Cuzzocrea, Francesca; Larcan, Rosalba
A psychological preoperative program: effects on anxiety and cooperative behaviors 1-gen-2013 Cuzzocrea, Francesca; Gugliandolo, MARIA CRISTINA; Larcan, Rosalba; Romeo, Carmelo; Turiaco, N.; Dominici, Tiziana
Family and parental functioning in parents of disabled children 1-gen-2013 Cuzzocrea, Francesca; Larcan, Rosalba; Westh, F.
Il contributo delle pratiche genitoriali nel predire la Trait EI in un campione di pre-adolescenti italiani 1-gen-2013 Gugliandolo, MARIA CRISTINA; Santamaria, F; Cuzzocrea, Francesca
Are personality and eating behaviors equally related in no clinical males and females adolescents? 1-gen-2013 Cuzzocrea, Francesca; Costa, Sebastiano; Larcan, Rosalba; Rosano, M.
Comportamento Adattivo e Parenting in madri con figli disabili. 1-gen-2013 Cuzzocrea, Francesca; Vinci, Enrica
The subtle sound of learning: what are the roles of the self-esteem, decision-making, and social skills in adolescents’ academic performance? 1-gen-2014 Filippello, Giuseppa; Sorrenti, Luana; Cuzzocrea, Francesca; Nuzzaci, Antonella; Larcan, Rosalba
Usos de Internet en contextos educativos informales: Implicaciones para la educación formal 1-gen-2014 Costa, Sebastiano; Cuzzocrea, Francesca; Nuzzaci, Antonella
Predizione della credenza di autoefficacia, dell’ansia e degli stili decisionali sui risultati universitari 1-gen-2014 Murdaca, Anna Maria; Nuzzaci, A; Oliva, Patrizia; Cuzzocrea, Francesca
The use of Facebook in informal contexts:what implications does it have for formal contexts? 1-gen-2014 Nuzzaci, Antonella; Costa, Sebastiano; Cuzzocrea, Francesca; Murdaca, Anna Maria; La Vecchia, Loredana
Prediction of self-efficacy, anxiety and decision-making styles on the academic achievement - Predizione della credenza di autoefficacia, dell’ansia e degli stili decisionali sui risultati universitari 1-gen-2014 Murdaca, Anna Maria; Nuzzaci, Antonella; Oliva, Patrizia; Cuzzocrea, Francesca
Effectiveness of Cognitive Behavioural Psychotherapy with Pharmacological support in Binge Eating Disorder: a differential research 1-gen-2014 Lanzarone, C; Cuzzocrea, Francesca; Larcan, Rosalba; Bongiorno, A; Minì, V.
Controllo psicologico e comportamenti sessuali a rischio in adolescenza 1-gen-2014 Cuzzocrea, Francesca; Vinci, Enrica; Barberis, N.
The Subtle Sound of Learning: What Are the Roles of the Self-esteem, Decision-Making, and Social Skills in Adolescents' Academic Performance? 1-gen-2014 Filippello, Giuseppa; Sorrenti, Luana; Cuzzocrea, Francesca; Nuzzaci, A.; Larcan, Rosalba
Motivational aspects and personality correlates of physical exercise behavior 1-gen-2014 Costa, Sebastiano; Oliva, Patrizia; Cuzzocrea, Francesca
Pedagogical-didactic training for an inclusive didactics: the Precision Teaching for strengthening of basic and integrating skills in Intellectual Disabilities 1-gen-2014 Murdaca, Anna Maria; Cuzzocrea, Francesca; Oliva, Patrizia; Larcan, Rosalba
Uses of the Internet in Educative Informal Contexts. Implication for Formal Education 1-gen-2014 Costa S; Cuzzocrea F; Nuzzaci A
Relazione tra parenting ed adattamento: ruolo della soddisfazione e frustrazione dei bisogni psicologici di base 1-gen-2014 Costa, Sebastiano; Cuzzocrea, Francesca; Larcan, Rosalba
Parents' competence and social skills in siblings of disabled children 1-gen-2014 Cuzzocrea, Francesca; Larcan, Rosalba; Costa, Sebastiano; Gazzano, C.
Mostrati risultati da 121 a 140 di 182
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile