The use of Au Naturel Color on packaging is increasingly common in different product categories. We propose that au naturel-colored packaging increases consumers’ willingness to pay through an emotion-based mechanism. Moreover, we maintain that product category and cognitive load moderate this relationship.
The Effect of Au Naturel Color on Consumers’ Willingness To Pay. The Moderating Role of Product Category and Cognitive Load.
MAROZZO, VeronicaPrimo
;
2017-01-01
Abstract
The use of Au Naturel Color on packaging is increasingly common in different product categories. We propose that au naturel-colored packaging increases consumers’ willingness to pay through an emotion-based mechanism. Moreover, we maintain that product category and cognitive load moderate this relationship.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
SIM_2017_Marozzo.pdf
solo utenti autorizzati
Descrizione: Contributo
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
391.8 kB
Formato
Adobe PDF
|
391.8 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Copertina Atti XIV SIM Conference.pdf
solo utenti autorizzati
Descrizione: Copertina Proceedings
Tipologia:
Altro materiale allegato (es. Copertina, Indice, Materiale supplementare, Brevetti, Spin off, Start up, etc.)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
326.34 kB
Formato
Adobe PDF
|
326.34 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Programmasessioniparallele__4025596265181209839-1.pdf
solo utenti autorizzati
Descrizione: Programmazione
Tipologia:
Altro materiale allegato (es. Copertina, Indice, Materiale supplementare, Brevetti, Spin off, Start up, etc.)
Licenza:
Tutti i diritti riservati (All rights reserved)
Dimensione
4.38 MB
Formato
Adobe PDF
|
4.38 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.