BUZZAI, CATERINA
BUZZAI, CATERINA
Dipartimento di Scienze politiche e giuridiche
A psychometric examination of the Learned Helplessness Questionnaire in a sample of Italian school students.
2015-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Costa, Sebastiano; Buzzai, Caterina
Auditory and visual oddball paradigm evaluated through p300 in five girls with rett syndrome
2019-01-01 Fabio, Rosa Angela; Capri', Tindara; Buzzai, Caterina; Pittalà, Virginia; Gangemi, Antonio
Bassa tolleranza alla frustrazione e problemi emotivo-comportamentali
2013-01-01 Buzzai, Caterina; Sorrenti, Luana; Spadaro, Laura
Benessere psicologico E Tolleranza alla frustrazione: quale relazione?
2015-01-01 Viviana, Mafodda; Filippello, Giuseppa; Sorrenti, Luana; Spadaro, Laura; Buzzai, Caterina
COMUNICAZIONE A SIMPOSIO: Il ruolo dei bisogni psicologici di base nella relazione tra i comportamenti degli insegnanti e dei compagni di classe, l’alienazione e il rendimento scolastico.
2021-01-01 Buzzai, C.; Filippello, P.; Sorrenti, L.
Construction and validation of an Italian dysfunctional beliefs questionnaire
2018-01-01 Fabio, Rosa Angela; Caprì, Tindara; Buzzai, Caterina; Campana, Rossella
Controllo psicologico degli insegnanti, supporto all’autonomia e rendimento: il ruolo di mediazione di Learned Helplessness e Mastery Orientation.
2018-01-01 Sorrenti, L.; Mafodda, V. A.; Buzzai, C.; Filippello, P.
Controllo psicologico percepito e Learned helplessness: il ruolo dell’intolleranza alla frustrazione come fattore di mediazione
2017-01-01 Sorrenti, Luana; Buzzai, Caterina; Mafodda, A. V.; Filippello, Giuseppa
Creativity, emotional intelligence and coping style in intellectually gifted adults
2020-01-01 Fabio, Rosa Angela; Buzzai, Caterina
Gli effetti della mindfulness nella pratica sportiva in età evolutiva
2017-01-01 Towey, Giulia Emma; Buzzai, Caterina; Capri', Tindara; Carrozza, Cristina
Identificare la plusdotazione mentale: proprietà psicometriche della CPM.
2017-01-01 Fabio, R. A.; Towey, G.; Buzzai, C.
Identifying giftedness: Validation of an Italian language giftedness checklist for teachers and parents
2019-01-01 Fabio, Rosa Angela; Buzzai, Caterina
Il ruolo di mediazione del perfezionismo personale nella relazione tra perfezionismo familiare, autostima ed engagement.
2018-01-01 Filippello, P.; Buzzai, C.; Mafodda, A. V.; Sorrenti, L.
Learned Helplessness and Learning Goals: Role played in School Refusal. A Study on Italian Students.
2016-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Orecchio, Susanna; Buzzai, Caterina
Learned Helplessness and Mastery Orientation: the contribution of personality traits and academic beliefs.
2018-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Buzzai, Caterina; Buttò, Chiara; Costa, Sebastiano
Learned Helplessness e controllo psicologico genitoriale: il ruolo della self-efficacy
2015-01-01 Paola, Raccuglia; Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Buzzai, Caterina; Spadaro, Laura
L’Almost Perfect Scale-Revised: un contributo all’adattamento italiano.
2016-01-01 Filippello, Giuseppa; Sorrenti, Luana; Buzzai, Caterina; Costa, Sebastiano
Need-supportive and need-thwarting interpersonal behaviors by teachers and classmates in adolescence: The mediating role of basic psychological needs on School alienation and Academic achievement.
2022-01-01 Buzzai, C.; Filippello, P.; Caparello, C.; Sorrenti, L.
Oltre il QI: una valutazione funzionale del potenziale cognitivo
2019-11-14 Buzzai, Caterina
Perceived Parental Psychological Control and Learned Helplessness: The Role of School Self-Efficacy.
2015-01-01 Filippello, Giuseppa; Sorrenti, Luana; Buzzai, Caterina; Costa, Sebastiano