The paper tries to think together Bruno and Caravaggio starting from two images: Caravaggio’s Flagellation of Christ, created for the Church of San Domenico Maggiore, and Bruno’s image of Acton metamorphosis from De gli eroici furori. The two images, through the motif of the shadow, present a body’s metamorphosis, that is sign of an ethical and political transformation.

Divenire nell’ombra. Su Bruno e Caravaggio

Irene Calabrò
2020-01-01

Abstract

The paper tries to think together Bruno and Caravaggio starting from two images: Caravaggio’s Flagellation of Christ, created for the Church of San Domenico Maggiore, and Bruno’s image of Acton metamorphosis from De gli eroici furori. The two images, through the motif of the shadow, present a body’s metamorphosis, that is sign of an ethical and political transformation.
2020
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11570/3228656
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact