BUZZAI, CATERINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.369
NA - Nord America 1.169
AS - Asia 233
SA - Sud America 19
AF - Africa 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 6.800
Nazione #
IT - Italia 4.329
US - Stati Uniti d'America 1.163
IE - Irlanda 268
FR - Francia 263
SE - Svezia 179
CN - Cina 167
PL - Polonia 70
GB - Regno Unito 48
CH - Svizzera 38
DE - Germania 37
FI - Finlandia 29
BE - Belgio 25
IN - India 24
RU - Federazione Russa 16
ES - Italia 13
PE - Perù 11
RO - Romania 11
NL - Olanda 10
UA - Ucraina 10
IR - Iran 8
PH - Filippine 7
CL - Cile 6
RS - Serbia 6
TR - Turchia 6
ID - Indonesia 5
KE - Kenya 5
CA - Canada 4
DK - Danimarca 4
VN - Vietnam 4
PT - Portogallo 3
TH - Thailandia 3
BR - Brasile 2
EG - Egitto 2
JP - Giappone 2
KR - Corea 2
SA - Arabia Saudita 2
AL - Albania 1
AT - Austria 1
CZ - Repubblica Ceca 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
IL - Israele 1
LT - Lituania 1
LU - Lussemburgo 1
MA - Marocco 1
MT - Malta 1
MX - Messico 1
NO - Norvegia 1
PA - Panama 1
PK - Pakistan 1
SC - Seychelles 1
SG - Singapore 1
SM - San Marino 1
Totale 6.800
Città #
Dublin 254
Rome 232
Chandler 211
Milan 155
Nyköping 91
Messina 70
Warsaw 64
Catania 59
Palermo 58
Ann Arbor 51
Dearborn 46
Beijing 43
Princeton 43
Florence 42
Ashburn 41
Padova 34
Jacksonville 33
Naples 31
Turin 31
Bologna 27
Napoli 26
Bari 24
Dallas 24
Aci Sant'Antonio 23
Catanzaro 23
Brussels 22
Cambridge 22
Des Moines 22
Strasbourg 22
Wilmington 22
Mountain View 20
Piacenza 19
Redwood City 18
Medford 17
Boardman 16
Cagliari 16
Helsinki 16
Paris 16
Pescara 16
Torino 16
Seattle 15
Verona 14
Jinan 13
Adrano 12
Ancona 12
Pisa 12
Shenyang 12
Agrigento 11
Houston 11
Perugia 11
Reggio Calabria 11
San Giovanni La Punta 11
Taranto 11
Trieste 11
Campobasso 10
Lima 10
Parma 10
Tianjin 10
Vicenza 10
Brescia 9
Chennai 9
Cosenza 9
Genoa 9
Genova 9
Latina 9
Monza 9
Nanjing 9
Pontedera 9
Treviso 9
Woodbridge 9
Casarano 8
Mascalucia 8
Modena 8
Modica 8
Ningbo 8
Sant'Anastasia 8
Campobello di Licata 7
Foggia 7
Hangzhou 7
San Mateo 7
Aversa 6
Belluno 6
Bergamo 6
Carini 6
Caserta 6
Corigliano d'Otranto 6
Giugliano In Campania 6
Gorizia 6
Guangzhou 6
Jesi 6
Lecce 6
Palestrina 6
Pavia 6
Siracusa 6
Taizhou 6
Venezia 6
Arezzo 5
Barletta 5
Belgrade 5
Bovisio Masciago 5
Totale 2.524
Nome #
Bassa tolleranza alla frustrazione e problemi emotivo-comportamentali 2.750
Learned Helplessness e controllo psicologico genitoriale: il ruolo della self-efficacy 1.810
Tolleranza alla frustrazione e benessere psicologico: quale relazione? 212
L’Almost Perfect Scale-Revised: un contributo all’adattamento italiano. 164
Oltre il QI: una valutazione funzionale del potenziale cognitivo 115
Identificare la plusdotazione mentale: proprietà psicometriche della CPM. 92
Controllo psicologico degli insegnanti, supporto all’autonomia e rendimento: il ruolo di mediazione di Learned Helplessness e Mastery Orientation. 92
Learned Helplessness and Learning Goals: Role played in School Refusal. A Study on Italian Students. 89
RENDIMENTO SCOLASTICO E TRATTI DI PERSONALITÀ: QUALE RELAZIONE? 88
Problematic internet use and academic achievement: a focus on interpersonal behaviours and academic engagement 88
Gli effetti della mindfulness nella pratica sportiva in età evolutiva 86
Benessere psicologico E Tolleranza alla frustrazione: quale relazione? 74
Teaching style and academic achievement: the mediating role of Learned Helplessness and Mastery Orientation. 73
The Relationship Between Frustration Intolerance, Unhealthy Emotions, and Assertive Behaviour in Italian Students 70
Learned Helplessness and Mastery Orientation: the contribution of personality traits and academic beliefs. 69
Perceived Parental Psychological Control and Learned Helplessness: The Role of School Self-Efficacy. 67
School refusal in students with low academic performances and Specific Learning Disorder. The role of self-esteem and perceived parental psychological control. 64
Identifying giftedness: Validation of an Italian language giftedness checklist for teachers and parents 62
Creativity, emotional intelligence and coping style in intellectually gifted adults 62
The mediating role of maladaptive perfectionism in the association between perceived psychological control and learned helplessness 61
School Alienation and Academic Achievement: The Role of Learned Helplessness and Mastery Orientation 58
Perceived Psychological Control and School Learned Helplessness: the role of frustration intolerance as a mediator factor. 58
Il ruolo di mediazione del perfezionismo personale nella relazione tra perfezionismo familiare, autostima ed engagement. 56
A psychometric examination of the Learned Helplessness Questionnaire in a sample of Italian school students. 53
Auditory and visual oddball paradigm evaluated through p300 in five girls with rett syndrome 52
Controllo psicologico percepito e Learned helplessness: il ruolo dell’intolleranza alla frustrazione come fattore di mediazione 50
COMUNICAZIONE A SIMPOSIO: Il ruolo dei bisogni psicologici di base nella relazione tra i comportamenti degli insegnanti e dei compagni di classe, l’alienazione e il rendimento scolastico. 49
Construction and validation of an Italian dysfunctional beliefs questionnaire 45
null 45
The relationship between mathematical achievement, mathematical anxiety, perfectionism and metacognitive abilities in Italian students. 44
null 43
null 40
The relationship between contextual and dispositional variables and well-being and hopelessness in school context. 39
The relationship between school-basic psychological need satisfaction and frustration, academic engagement and academic achievement. 33
School Refusal and Absenteeism: Perception of Teacher Behaviors, Psychological Basic Needs, and Academic Achievement. 26
Predicting risk of school refusal: Examining the incremental role of trait EI beyond personality and emotion regulation. 25
Preliminary evaluation of a self-report tool for Learned Helplessness and Mastery Orientation in Italian students. 18
PROPOSTA DI SIMPOSIO: Il ruolo del supporto sociale in ambito educativo. 16
The predictive role of relational responding abilities on general intelligence, reasoning skills, and executive function. 14
Need-supportive and need-thwarting interpersonal behaviors by teachers and classmates in adolescence: The mediating role of basic psychological needs on School alienation and Academic achievement. 11
Strategie di didattica integrata a distanza per l’inclusione: il progetto “Community Care” per la valorizzazione delle differenze. 9
null 6
Totale 6.978
Categoria #
all - tutte 12.392
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 12.392


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019112 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 44 68
2019/20201.067 64 41 60 73 63 104 104 139 95 133 101 90
2020/2021997 93 60 130 60 135 91 73 43 108 58 71 75
2021/2022892 58 95 57 65 82 30 59 71 143 33 74 125
2022/20231.386 93 109 55 112 107 127 81 90 373 70 95 74
2023/2024890 76 89 81 109 131 108 64 70 46 106 10 0
Totale 6.978