BUZZAI, CATERINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.021
NA - Nord America 1.717
AS - Asia 943
SA - Sud America 294
AF - Africa 34
OC - Oceania 4
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 11.015
Nazione #
IT - Italia 6.012
US - Stati Uniti d'America 1.677
FR - Francia 810
SG - Singapore 342
CN - Cina 269
IE - Irlanda 267
BR - Brasile 238
NL - Olanda 228
SE - Svezia 190
HK - Hong Kong 97
DE - Germania 85
GB - Regno Unito 80
PL - Polonia 75
CH - Svizzera 55
FI - Finlandia 47
RU - Federazione Russa 46
VN - Vietnam 46
IN - India 33
PH - Filippine 30
BE - Belgio 26
CA - Canada 21
ES - Italia 21
ID - Indonesia 21
TR - Turchia 18
KR - Corea 16
PE - Perù 16
RO - Romania 14
UA - Ucraina 14
AR - Argentina 12
MX - Messico 11
RS - Serbia 11
KE - Kenya 10
IR - Iran 9
ZA - Sudafrica 9
IQ - Iraq 8
SA - Arabia Saudita 8
VE - Venezuela 7
CL - Cile 6
MY - Malesia 6
BD - Bangladesh 5
CY - Cipro 5
DK - Danimarca 5
EC - Ecuador 5
IL - Israele 5
LT - Lituania 5
PT - Portogallo 5
PY - Paraguay 5
CZ - Repubblica Ceca 4
JP - Giappone 4
MA - Marocco 4
MD - Moldavia 4
PK - Pakistan 4
AU - Australia 3
CO - Colombia 3
EG - Egitto 3
GR - Grecia 3
TH - Thailandia 3
UZ - Uzbekistan 3
AM - Armenia 2
AT - Austria 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BO - Bolivia 2
CI - Costa d'Avorio 2
CR - Costa Rica 2
DO - Repubblica Dominicana 2
DZ - Algeria 2
HU - Ungheria 2
JO - Giordania 2
LK - Sri Lanka 2
NP - Nepal 2
OM - Oman 2
PA - Panama 2
AL - Albania 1
BY - Bielorussia 1
EU - Europa 1
HR - Croazia 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
LU - Lussemburgo 1
LY - Libia 1
MT - Malta 1
NO - Norvegia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
SC - Seychelles 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SM - San Marino 1
SN - Senegal 1
SV - El Salvador 1
TN - Tunisia 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 11.015
Città #
Rome 356
Milan 305
Dublin 253
Chandler 211
Ashburn 191
Singapore 166
Dallas 153
Beijing 97
Hong Kong 97
Messina 97
Nyköping 91
Catania 89
Palermo 89
Warsaw 66
Naples 64
Bari 58
Florence 58
Turin 57
Ann Arbor 51
Bologna 49
Padova 48
Dearborn 46
Princeton 43
The Dalles 34
Jacksonville 33
Boardman 31
Napoli 26
Monza 25
São Paulo 25
Aci Sant'Antonio 23
Brussels 23
Catanzaro 23
Munich 23
Piacenza 23
Verona 23
Bergamo 22
Cagliari 22
Cambridge 22
Des Moines 22
Perugia 22
Strasbourg 22
Wilmington 22
Genoa 21
Ancona 20
Mountain View 20
Paris 20
Helsinki 19
Modena 19
Pescara 19
Redondo Beach 19
Los Angeles 18
Redwood City 18
Buffalo 17
Ho Chi Minh City 17
Medford 17
Seattle 16
Torino 16
Vicenza 16
Brescia 15
Tianjin 15
Lima 14
Pisa 14
Houston 13
Jinan 13
Mascalucia 13
Pavia 13
Salerno 13
Taranto 13
Turku 13
Adrano 12
Chennai 12
Shenyang 12
Treviso 12
Zurich 12
Agrigento 11
Frankfurt am Main 11
Moscow 11
Reggio Calabria 11
San Giovanni La Punta 11
Sant'Anastasia 11
Trieste 11
Campobasso 10
Caserta 10
Cosenza 10
Parma 10
Genova 9
Latina 9
Lecce 9
Nanjing 9
New York 9
Pontedera 9
Rimini 9
Woodbridge 9
Belgrade 8
Boston 8
Casarano 8
Dalmine 8
Fisciano 8
Gravina di Catania 8
Hanoi 8
Totale 3.947
Nome #
Bassa tolleranza alla frustrazione e problemi emotivo-comportamentali 4.664
Learned Helplessness e controllo psicologico genitoriale: il ruolo della self-efficacy 2.009
Controllo psicologico degli insegnanti, supporto all’autonomia e rendimento: il ruolo di mediazione di Learned Helplessness e Mastery Orientation. 350
Tolleranza alla frustrazione e benessere psicologico: quale relazione? 260
Benessere psicologico E Tolleranza alla frustrazione: quale relazione? 231
L’Almost Perfect Scale-Revised: un contributo all’adattamento italiano. 210
Identificare la plusdotazione mentale: proprietà psicometriche della CPM. 189
Oltre il QI: una valutazione funzionale del potenziale cognitivo 180
Learned Helplessness and Learning Goals: Role played in School Refusal. A Study on Italian Students. 141
Gli effetti della mindfulness nella pratica sportiva in età evolutiva 140
Problematic internet use and academic achievement: a focus on interpersonal behaviours and academic engagement 135
Perceived Parental Psychological Control and Learned Helplessness: The Role of School Self-Efficacy. 128
The Relationship Between Frustration Intolerance, Unhealthy Emotions, and Assertive Behaviour in Italian Students 128
RENDIMENTO SCOLASTICO E TRATTI DI PERSONALITÀ: QUALE RELAZIONE? 127
Teaching style and academic achievement: the mediating role of Learned Helplessness and Mastery Orientation. 125
Learned Helplessness and Mastery Orientation: the contribution of personality traits and academic beliefs. 120
A psychometric examination of the Learned Helplessness Questionnaire in a sample of Italian school students. 119
School refusal in students with low academic performances and Specific Learning Disorder. The role of self-esteem and perceived parental psychological control. 119
Creativity, emotional intelligence and coping style in intellectually gifted adults 116
COMUNICAZIONE A SIMPOSIO: Il ruolo dei bisogni psicologici di base nella relazione tra i comportamenti degli insegnanti e dei compagni di classe, l’alienazione e il rendimento scolastico. 116
Controllo psicologico percepito e Learned helplessness: il ruolo dell’intolleranza alla frustrazione come fattore di mediazione 113
Identifying giftedness: Validation of an Italian language giftedness checklist for teachers and parents 113
Il ruolo di mediazione del perfezionismo personale nella relazione tra perfezionismo familiare, autostima ed engagement. 111
The mediating role of maladaptive perfectionism in the association between perceived psychological control and learned helplessness 111
School Alienation and Academic Achievement: The Role of Learned Helplessness and Mastery Orientation 108
Construction and validation of an Italian dysfunctional beliefs questionnaire 98
Auditory and visual oddball paradigm evaluated through p300 in five girls with rett syndrome 98
Perceived Psychological Control and School Learned Helplessness: the role of frustration intolerance as a mediator factor. 96
The relationship between school-basic psychological need satisfaction and frustration, academic engagement and academic achievement. 90
The relationship between mathematical achievement, mathematical anxiety, perfectionism and metacognitive abilities in Italian students. 79
PROPOSTA DI SIMPOSIO: Il ruolo del supporto sociale in ambito educativo. 78
The relationship between contextual and dispositional variables and well-being and hopelessness in school context. 74
Need-supportive and need-thwarting interpersonal behaviors by teachers and classmates in adolescence: The mediating role of basic psychological needs on School alienation and Academic achievement. 66
School Refusal and Absenteeism: Perception of Teacher Behaviors, Psychological Basic Needs, and Academic Achievement. 59
Preliminary evaluation of a self-report tool for Learned Helplessness and Mastery Orientation in Italian students. 54
The predictive role of relational responding abilities on general intelligence, reasoning skills, and executive function. 46
null 45
Strategie di didattica integrata a distanza per l’inclusione: il progetto “Community Care” per la valorizzazione delle differenze. 45
null 43
Predicting risk of school refusal: Examining the incremental role of trait EI beyond personality and emotion regulation. 42
null 40
Totale 11.216
Categoria #
all - tutte 22.661
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 22.661


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021519 0 0 0 0 0 91 73 43 108 58 71 75
2021/2022892 58 95 57 65 82 30 59 71 143 33 74 125
2022/20231.381 93 109 55 112 107 127 81 90 368 70 95 74
2023/20241.086 76 88 80 108 130 108 64 70 46 106 108 102
2024/20252.775 113 145 168 304 209 170 200 261 421 263 283 238
2025/20261.272 277 187 259 252 273 24 0 0 0 0 0 0
Totale 11.216