BUZZAI, CATERINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.626
NA - Nord America 1.173
AS - Asia 256
SA - Sud America 21
AF - Africa 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 7.086
Nazione #
IT - Italia 4.558
US - Stati Uniti d'America 1.167
FR - Francia 283
IE - Irlanda 268
SE - Svezia 179
CN - Cina 169
PL - Polonia 70
GB - Regno Unito 49
CH - Svizzera 41
DE - Germania 38
FI - Finlandia 32
BE - Belgio 25
IN - India 24
SG - Singapore 18
RU - Federazione Russa 16
ES - Italia 13
PE - Perù 11
PH - Filippine 11
RO - Romania 11
NL - Olanda 10
UA - Ucraina 10
IR - Iran 8
CL - Cile 6
RS - Serbia 6
TR - Turchia 6
ID - Indonesia 5
KE - Kenya 5
BR - Brasile 4
CA - Canada 4
DK - Danimarca 4
VN - Vietnam 4
PT - Portogallo 3
TH - Thailandia 3
EG - Egitto 2
JP - Giappone 2
KR - Corea 2
SA - Arabia Saudita 2
AL - Albania 1
AT - Austria 1
CZ - Repubblica Ceca 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
IL - Israele 1
LT - Lituania 1
LU - Lussemburgo 1
MA - Marocco 1
MT - Malta 1
MX - Messico 1
NO - Norvegia 1
PA - Panama 1
PK - Pakistan 1
SC - Seychelles 1
SM - San Marino 1
Totale 7.086
Città #
Dublin 254
Rome 253
Chandler 211
Milan 182
Nyköping 91
Messina 72
Catania 67
Warsaw 64
Palermo 58
Ann Arbor 51
Dearborn 46
Florence 44
Beijing 43
Princeton 43
Ashburn 41
Naples 37
Padova 36
Turin 35
Jacksonville 33
Bologna 31
Bari 26
Napoli 26
Dallas 24
Aci Sant'Antonio 23
Catanzaro 23
Piacenza 23
Brussels 22
Cambridge 22
Des Moines 22
Strasbourg 22
Wilmington 22
Mountain View 20
Boardman 19
Helsinki 19
Ancona 18
Redwood City 18
Medford 17
Cagliari 16
Paris 16
Pescara 16
Torino 16
Seattle 15
Verona 14
Jinan 13
Adrano 12
Pisa 12
Shenyang 12
Singapore 12
Vicenza 12
Agrigento 11
Brescia 11
Houston 11
Perugia 11
Reggio Calabria 11
San Giovanni La Punta 11
Taranto 11
Trieste 11
Campobasso 10
Lima 10
Monza 10
Parma 10
Tianjin 10
Treviso 10
Chennai 9
Cosenza 9
Genoa 9
Genova 9
Latina 9
Nanjing 9
Pontedera 9
Woodbridge 9
Bergamo 8
Casarano 8
Dalmine 8
Mascalucia 8
Modena 8
Modica 8
Ningbo 8
Sant'Anastasia 8
Campobello di Licata 7
Foggia 7
Hangzhou 7
Imola 7
Pavia 7
San Mateo 7
Zurich 7
Aversa 6
Belluno 6
Carini 6
Caserta 6
Cesena 6
Corigliano d'Otranto 6
Giugliano In Campania 6
Gorizia 6
Grottaglie 6
Guangzhou 6
Jesi 6
Lecce 6
Palestrina 6
Rimini 6
Totale 2.641
Nome #
Bassa tolleranza alla frustrazione e problemi emotivo-comportamentali 2.917
Learned Helplessness e controllo psicologico genitoriale: il ruolo della self-efficacy 1.832
Tolleranza alla frustrazione e benessere psicologico: quale relazione? 213
L’Almost Perfect Scale-Revised: un contributo all’adattamento italiano. 165
Oltre il QI: una valutazione funzionale del potenziale cognitivo 117
Identificare la plusdotazione mentale: proprietà psicometriche della CPM. 108
Controllo psicologico degli insegnanti, supporto all’autonomia e rendimento: il ruolo di mediazione di Learned Helplessness e Mastery Orientation. 105
Problematic internet use and academic achievement: a focus on interpersonal behaviours and academic engagement 94
Benessere psicologico E Tolleranza alla frustrazione: quale relazione? 90
Learned Helplessness and Learning Goals: Role played in School Refusal. A Study on Italian Students. 89
RENDIMENTO SCOLASTICO E TRATTI DI PERSONALITÀ: QUALE RELAZIONE? 88
Gli effetti della mindfulness nella pratica sportiva in età evolutiva 87
Teaching style and academic achievement: the mediating role of Learned Helplessness and Mastery Orientation. 76
The Relationship Between Frustration Intolerance, Unhealthy Emotions, and Assertive Behaviour in Italian Students 70
Learned Helplessness and Mastery Orientation: the contribution of personality traits and academic beliefs. 69
Perceived Parental Psychological Control and Learned Helplessness: The Role of School Self-Efficacy. 68
School refusal in students with low academic performances and Specific Learning Disorder. The role of self-esteem and perceived parental psychological control. 67
Creativity, emotional intelligence and coping style in intellectually gifted adults 66
Identifying giftedness: Validation of an Italian language giftedness checklist for teachers and parents 62
School Alienation and Academic Achievement: The Role of Learned Helplessness and Mastery Orientation 62
The mediating role of maladaptive perfectionism in the association between perceived psychological control and learned helplessness 62
Perceived Psychological Control and School Learned Helplessness: the role of frustration intolerance as a mediator factor. 58
Il ruolo di mediazione del perfezionismo personale nella relazione tra perfezionismo familiare, autostima ed engagement. 56
COMUNICAZIONE A SIMPOSIO: Il ruolo dei bisogni psicologici di base nella relazione tra i comportamenti degli insegnanti e dei compagni di classe, l’alienazione e il rendimento scolastico. 55
A psychometric examination of the Learned Helplessness Questionnaire in a sample of Italian school students. 54
Auditory and visual oddball paradigm evaluated through p300 in five girls with rett syndrome 52
Controllo psicologico percepito e Learned helplessness: il ruolo dell’intolleranza alla frustrazione come fattore di mediazione 51
Construction and validation of an Italian dysfunctional beliefs questionnaire 45
null 45
The relationship between mathematical achievement, mathematical anxiety, perfectionism and metacognitive abilities in Italian students. 44
null 43
The relationship between contextual and dispositional variables and well-being and hopelessness in school context. 41
null 40
The relationship between school-basic psychological need satisfaction and frustration, academic engagement and academic achievement. 40
School Refusal and Absenteeism: Perception of Teacher Behaviors, Psychological Basic Needs, and Academic Achievement. 30
Predicting risk of school refusal: Examining the incremental role of trait EI beyond personality and emotion regulation. 25
PROPOSTA DI SIMPOSIO: Il ruolo del supporto sociale in ambito educativo. 23
Preliminary evaluation of a self-report tool for Learned Helplessness and Mastery Orientation in Italian students. 18
The predictive role of relational responding abilities on general intelligence, reasoning skills, and executive function. 15
Need-supportive and need-thwarting interpersonal behaviors by teachers and classmates in adolescence: The mediating role of basic psychological needs on School alienation and Academic achievement. 12
Strategie di didattica integrata a distanza per l’inclusione: il progetto “Community Care” per la valorizzazione delle differenze. 10
null 6
Totale 7.270
Categoria #
all - tutte 13.586
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 13.586


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.067 64 41 60 73 63 104 104 139 95 133 101 90
2020/2021997 93 60 130 60 135 91 73 43 108 58 71 75
2021/2022892 58 95 57 65 82 30 59 71 143 33 74 125
2022/20231.386 93 109 55 112 107 127 81 90 373 70 95 74
2023/20241.091 76 89 81 109 131 108 64 70 46 106 108 103
2024/202591 91 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 7.270